Nu är hon på gång igen, Silje

Bevattningssäsongen har startat och Silje tycks tro att hon har jour i trädgården. Varken slangen eller rabatten är sig lik efter hennes hårdhänta behandling. Slangen fungerar numera som värsta sprinklern.
Det hela började när jag skulle vattna rabatten. Jag la i slangen för att vattna och Silje drog upp den på gräsmattan i samma takt. Efter diverse åthutningar så gick hon därifrån och jag gick in. Därmed glömde jag både hund och slang. När jag kom ut någon timme senare var både rabatt och gräsmatta rejält vattnade och det är bara att konstatera att någon vattenspridare behövs inte i min trädgård i sommar, det har Silje sett till. Tänk att den här veliga matten aldrig lär sig av sina misstag, det var ju ungefär samma visa förra året. Det blir riktigt spännande att tvätta bilen undrar om det blir den eller jag som blir mest ren.

Just nu håller det lilla livet på att fördela en kattmatskartong i mindre partiklar men hellre det än mina skor. I morgon klockan 8 ska vi starta en expedition till Blanke Panna. Det är en flat sten som ligger på en höjd. Jag har aldrig varit där men det sägs att man kan se sju sjöar som ligger i nejden runt höjden från stenen. Rapport från denna utflykt kommer inom kort.
Margith