Idag har jag och Baloo varit och tävlat Nacka Cup i Lydnadsklass I. Lite nypremiär kan man säga, för vi har inte tävlat sedan stora katastrofen i våras när typ ALLT gick fel och jag fick ett vredesutbrott på min hund och bar honom av planen. (Rekommenderas inte - domaren kom och sa åt mig efteråt...

).
Trots att poängen borde få mig gråtfärdig är jag MYCKET NÖJD med Baloo. (Han tycker verkligen att lydnad är mest nåt man gör för mattes skull - utom möjligen hoppet och läggande under gång.)
Flera 10-or (platsliggning, tandvisning, apport), en 9,5a (inkallning) en 8,5 (hoppet). Linförighet som är det vi haft svårast med blev "bara" 7,5, men jag det är typ det bästa han presterat ever så det var jag jättenöjd med!

MEN det som gick hur kasst som helst är det som han verkligen brukar vara jättestabil med: nollade både ställandet och läggande under gång. (Som det dessutom är höga koefficienter på = lite katastrof att nolla just där...) Där är jag förbannad på mig själv. Hade kunnat rädda situationen något med ett dubbelkommando (=poängavdrag men ändå fått NÅGRA poäng), men blev var så helt inne på att där KUNDE han ju inte göra fel...
Nu är vi hemma och är slut som artister. Baloo leker koma-korv under min stol. Jag börjar redan planera för vår revansch!!