Hej alla på forumet,
Jag ville bara presentera mig nu när jag har blivit medlem i SWCK och medsamma i detta forum. Jag uppfödde Pembrokes några år sen (kennel Corrach) men p.g.a jobbet, flyttade för en tid till Dublin och var tvungen att omplacera mina dåvarande hundar. När jag kom hem från Irland, kunde jag inte motstå frestelsen och så blev jag på nytt indragen i corgivärlden. Min vän hade just då en kull av Cardigans och så flyttade en blue merle hane NordJV-06 Mudpaw's Duke Silver aka "Merlin" aka "Kähkönen" till oss. Kähkönen är son till Malins vackra Frost och han har likadant super temperament som hans pappa!
Förra sommaren fick vi en ny familjemedlem från USA - en trf hane Cheysuli's Tri To Remember aka "Kennedy" som fyller 7 månader i slutet av Oktober. Han har som specialförmågor bland annat att lossa målfärg från väggarna, förstöra golvlistor och äta skor. Han har även hittat på hur man slipper ut ur en bur utan att använda dörren! I framtiden hoppas vi att han tar upp andra intressen med likadan iver!:)
Ni är alla mycket välkomna att besöka vår webbsida:
http://merlin.zapto.org Mvh,
Taija & Kähkönen & Kennedy