Svenska Welsh Corgi Klubben - Forum

Författare Ämne: Djurkommunikatör  (läst 1510 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

LindaC

• Gäst
Djurkommunikatör
« skrivet: november 11, 2008, 01:31:50 PM »
Jag träffade idag en kvinna som utgav sig för att vara diplomerad djurkommunikatör. Det lät väldigt intressant tycker jag men jag undrar hur mycket man kan lita på sådant. Är det verkligen möjligt att vissa människor kan tala med djur eller är det ren fantasi? Jag vill så gärna tro att det är sant, för vem skulle inte vilja veta vad ens hund egentligen tycker och tänker?! Nu blev jag genast intresserad av att veta mer! Någon här som har erfarenhet av någon djurkommunikatör?

Utloggad Borghild M Wellström

• Styrelsemedlem
  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 970
  • Kön: Kvinna
  • Pigg och smart - en corgi så klart!
    • Bolles Corgikoja
SV: Djurkommunikatör
« Svar #1 skrivet: november 11, 2008, 01:42:02 PM »
 :-\  nej jag har inte någon erfarenhet - och jag vet inte riktigt vad jag tror/tycker om de som utger för att "tala med" djuren. Att man kan ha en bra kontakt etc och på så vis förstå vissa saker, men jag blir gärna överbevisad.

Sen är ju frågan om man verkligen vill veta vad ens hund tycker  ^/^ /&

8)
Bolle & Magic
"Det som inte tål att skämtas med, det förtjänar sällan att tas på allvar"

Utloggad Marie Andersson

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 125
  • Pamina
« Svar #2 skrivet: november 12, 2008, 12:35:17 AM »
Hmm Jag skulle gärna vilja veta vad min hund tycker.. precis som med en partner. Eller? Hemskt trist att gissa sig till allt eller bestämma allt själv. Jag har lite erfarenhet. Känner en kvinna som pratat med Malin Baryards häst bl.a Med framgång. en kvinna jag har full tillit till. Nu mera tar hon inga nya "klienter" Hon mådde inte så bra över vad hon fick veta sa hon.. DET kan jag förstå! Måste vara svårt att inte bli lyssnad på..
Pamina vinkar

spanna

• Gäst
« Svar #3 skrivet: november 12, 2008, 10:06:57 AM »
Hej!

Jag har själv ingen erfarenhet men en kompis har varit hos en flera gånger med olika hundar. Min hund Kalle fick jag när han var 11 månader. Hans syster var med hos en djurpratare och man blir faktiskt väldigt nyfiken på att pröva det. Matten gick in i ett rum med hunden och satte sig på en stol. Hunden gick omkring och sniffade lite och "prataren" berättade en hel massa saker i detalj. Hon sa att tiken saknade en hund som hade varit hennes "bästis" som valp och som hade hjälpt henne många gånger men som bara försvann efter ett litet tag. Hon sa att hon saknade en liten hund som hon hade varit på strövtåg med ensam flera gånger och som visade hene roliga saker i skogen (en tax som hon ofta tog egna strapatser med). Sen sa hon även att hon inte tyckte om när husse och matte käbblade och att hon tyckte att matte skulle lyssna lite till husse ibland. Hon sa också att hon hade haft det riktigt jobbigt på utvägen till livet och var nära att inte klara det. Tiken var nära att dö när hon föddes.
Kompisen har verkligen fötterna på jorden och är ingen "new-age flummare" och jag har stort förtroende för henne. Man får tro vad man vill men jag måste erkänna att jag skulle vilja prove det. Jag tror nog inte riktigt på det förrens man har varit där själv. Sen träffade jag en annan tjej som hade varit hos en med sina hundar och hon sa att det är lite jobbigt efteråt att se hundarna som hundar om ni förstår vad jag menar. Det är svårare att behandla dem som hundar när de beskriver saker i detalj. Hennes hund hade kommenterat att hon inte tyckte om när matte var stressad och blev arg för ingenting, någonting som matten tydligen hade dåligt samvete för.

Om du går till en kan du väl skriva hur det gick efteråt.

Ha det gott!
Anna

Anna Skoglund

• Gäst
« Svar #4 skrivet: november 12, 2008, 11:02:17 AM »
Jag vill inte vara tråkig men jag skulle nog akta mig för att betala pengar (säkert inte så lite heller!) till någon som kallar sig "diplomerad djurkommunikatör". Vilket organ har utfärdat diplomet t.ex.? I mina öron låter det som rent och skärt lurendrejeri. 

Hälsn
Anna

LindaC

• Gäst
« Svar #5 skrivet: november 12, 2008, 11:09:13 AM »
Den kvinna som jag träffade är en patient till mig och vi kom in på samtalsämnet pga. att hon såg en bild på Eros på mitt rum på jobbet. Hon tog inte betalt för sina tjänster, och det får mig att tro lite mer på det hela, för det innebär ju att den som jobbar med det måste tro väldigt mycket på det själv. Hon som jag träffade sa också att djuren berättar mycket jobbiga saker om hur de har det hemma och så, och det tyckte hon var den negativa aspekten eftersom det kan vara svårt att möta ägaren med denna information och hon sa att många förnekar att det djuret har berättat är sant. Jag är fortfarande mycket skeptisk och jag skulle aldrig betala för något sådant men det skulle vara roligt att se om de sa något som faktiskt var helt sant som man inte kan luska ut på annat sätt! Kul att höra era åsikter!

Berit Johansson

• Gäst
« Svar #6 skrivet: november 12, 2008, 11:42:53 AM »
Linda, om hon inte tar betalt, så skulle jag vara nyfiken nog för att prova, även om jag är ganska skeptisk till att det är djuret som "pratar och berättar". Jag tror däremot fullt och fast på att det finns siare; synska människor, som har gåvan att "se i bilder" - kanske det är så det fungerar?

Hundsport hade för några år sedan mycket intressanta artiklar om djurkommunikatörer, där ett par personer med sina hundar varit i kontakt med ett flertal "djurpratare" med målet att avslöja dem som bluffmakare. De olika kommunikatörerna använde lite olika metoder, allt från ett brev med en hårtuss från hunden, till det vanligaste, att träffa hunden i ett mottagningsrum. EN ENDA chockerade och kom med en massa sanningar. ^/^ Den djurkommunikatören bor här på Öland, men hon tar nog bra betalt....

Hur man blir diplomerad, det undrar jag också!! /fy))

Berit

Utloggad Marie Andersson

• Medlem
  • *
  • Pamina
« Svar #7 skrivet: november 12, 2008, 03:52:34 PM »
Jag tror lite att det är så Berit. jag gillar inte riktigt när man delar in människor i fack o säger att dom är flummiga eller New agare som om det vore något negativt. VEM har rätten att säga vad som är sant och inte? Vad är sanning, njo vetenskap då. Men vilka har vetenskapligt bevisat att det inte finns fler dimensioner än det VI ser och hör. Förresten hör 2 olika människor olika saker av t.ex ett samtal. Sen finns det lurendrejare inom ALLA kategorier av människor. Inte fler inom New Age än kanske inom politiken kanske??? Alla tror nog på det dom gör och att det är det bästa..
Pamina vinkar

spanna

• Gäst
« Svar #8 skrivet: november 12, 2008, 07:12:30 PM »
Hej Marie

Oj då ursäkta om jag uttryckte mig klumpigt!! Inte min mening att låta nedlåtande!! Folk får tro på precis vad de vill bara det får dem att må bra! Jag tror att vissa folk söker mer och de kan vara en mer lättutnyttjad grupp. Min mormors man sörjde min mormor så väldigt att han sprang hos en massa olika människor som kunde "prata" med mormor. Jag tror att han lyssnade efter tecken i allt de sa och kanske inte var så jättekritisk. MEN han mådde bättre så det var ju kanon! Jag ífrågasatte aldrig vad han berättade om de mötena för det fanns ju ingen anledning. Jag själv tror på reinkarnation, mest för att jag tycker det känns tryggt att tro att det finns något efter detta.

Vi djurägare (hundägare i synnerhet) är OFTAST en ganska lättlurad/övertalad grupp. Men det är ju för att vi vill våra hundar det bästa. Jag har själv köpt foder för 600:- säcken i flera år och nu de senaste åren köper jag 180:- säcken foder, hundarna mår precis lika bra. Jag har köpt plaque off utan att någon av hundarna har tandsten osv.osv.. Listan kan göras lång...

Min kompis "djurpratare" kom från Öland. 

Ha det gott och förlåt igen!!
Anna

Utloggad Marie Andersson

• Medlem
  • *
  • Pamina
« Svar #9 skrivet: november 12, 2008, 07:28:44 PM »
 :) Alla får uttrycka sitt och det gjorde även jag.
Tycker ingen behöver be om ursäkt för det...
Pamina vinkar

Utloggad Marie Ingemarsson

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 228
  • Chili o Pepper är mina små godingar.
« Svar #10 skrivet: november 17, 2008, 05:17:21 PM »
Jag vet inte om det är denna kvinna från Öland som ni pratar om men jag har varit hos en som är från Öland som komunicerar med hundar.

Fick också sätta mej på en stol i ett rum och hunden (först var det Chili i rummet och sedan var pepper där innne)
Tjejen från Öland satt och skrev och skrev.

Sedan när båda hundarna hade varit inne berättade hon vad dom sagt och detta spelades in på ett band.

Jag hade aldrig träffat denna dam förr el. senare och kände inte hon som jag var hemma hos så hon viste inte heller något om mej.

Men denna kvinna från Öland sa vissa saker som hon absolut inte kunde veta över huvud taget som stämmde precis.

Jag tyckte detta var jättespännande och skulle säkert kunna göra om det om sedan allt är sant det hon säger vet jag inte men vissa saker var skrämmande att hon visste.

En rolig grej i alla fall. Men jag vet inte om man ska gå blint efter det hon säger. man kankse ska ta det med en nypa salt.

Hälsningar Mi o Pepper  ;¤

LindaC

• Gäst
« Svar #11 skrivet: november 18, 2008, 11:07:58 AM »
Får jag fråga dig Marie, tog denna kvinna betalt och hur mycket kostade det i sådana fall? Hur länge sedan är det du var där?

Utloggad Marie Andersson

• Medlem
  • *
  • Pamina
« Svar #12 skrivet: november 18, 2008, 11:48:36 AM »
Får jag fråga dig Marie, tog denna kvinna betalt och hur mycket kostade det i sådana fall? Hur länge sedan är det du var där?

Hon tog betalt. Jag var aldrig där i det ärendet, så jag vet inte hur mycket hon tog betalt. Hon arbetade som homeopat, Hon startade upp taktil healing som även är vedertaget inom den traditionella sjukvården. mm
Hon har slutat med djurkommunikation eftersom hon tyckte det var för jobbigt att höra hur en del djur hade det och mådde.. Tyvärr...
Pamina vinkar

Magdalena Nilsson

• Gäst
« Svar #13 skrivet: november 18, 2008, 01:16:19 PM »
Hej
En väninna har gått med sina hundar till en som sa sig kunna kommunicera med dom. Enligt henne "berättade" hundarna saker för henne som hon omöjligt skulle kunna veta. Kul om det är sant med visst låter det lite hokus-pokus (eller så är det bara jag som är misstänksam).
Magda

Utloggad Marie Ingemarsson

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 228
  • Chili o Pepper är mina små godingar.
« Svar #14 skrivet: november 18, 2008, 04:06:26 PM »

Ja denna kvinna tog bet. kommer inte ihåg hur mycket det var men ca 800 kr för båda tror jag det var och detta måste ha varit 3-3,5 år sedan. Hokus pokus kan det kanske vara men hon berättade för mycket för som hon inte kunde veta något om för att det ska vara hokus pokus.

Jag tror personligen att en del människor säker kan få fram vissa mediala talanger som många andra inte ens kan uppfatta sedan finns det aldeles för många som säger att dom kan men spm inte kan tyvärr.

Man får nog "sondera terrängen" lite!!!

En kul grej var det för mej!

Mi

Copyright © Svenska Welsh Corgi Klubben - Forum