Svenska Welsh Corgi Klubben - Forum

Författare Ämne: På promenad  (läst 1997 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Pia Åberg

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 103
  • Kön: Kvinna
  • Uffi Corgi-Izzla Islänning
    • Doglady is back
SV: På promenad
« Svar #15 skrivet: februari 20, 2009, 10:18:25 AM »
Ja kommentarer har jag fått en del under åren med pembroke bland annat när jag hälsade på en väninna med mina bägge gamla pembroke Smulan och Gustav, grannen där var en äldre dam och hon ropade från sin tomt: vilka söta och snälla små grisar du är ute med. (fick reda på att hon såg dåligt och trodde att mina hundar var minigrisar)
Smulan blev också kallad "hunden utan ben" då hon och jag var med på uppvisning i ridhus där halva de redan korta benen sjönk ner och speakern inte hade en aning om vad det var för ras.

Första gången hos en veterinär med Smulan så kläcker vet ur sig: vad är detta nu för bastard du har skaffat dig ?

Annars har det varit kommentarer som vilka häftiga låga hundar och att de är söta och så glada.

Ha de gott alla/Pia o voffsen
Om du inbillar dig att du är en bra ledare-
försök kommendera min Corgi

Utloggad Malin Eriksson

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 502
  • Frost
« Svar #16 skrivet: februari 20, 2009, 10:58:11 AM »
Visst har man fått høra mycket om hundarna. Bæst ær nog ændå småkillarna som cycklade førbi mig och Frost, och nær de passerat så sa en kille till den andra; Såg du vilken hæftig Totohæst!  &/&=

En annan gång nær Frost var valp så frågade en tjej vilket slags mårddjur han var??????  :-X :o

Måste dock sæga att de flesta tycker jag har vackra, balla hundar.  ;¤

// Malin
Koftor är bäst!
Besök gärna vår hemsida : www.carddicted.com

Utloggad Margaretha Synak

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 533
  • Teddilyn´s kennel Cardigan Welsh Corgi
    • Teddilyn´s kennel
« Svar #17 skrivet: februari 20, 2009, 11:00:22 AM »
När jag tränade för Tomas Mohlin kallade han Harry för världens snabbaste Skogaholmslimpa.

Han var sugen att kasta prick med Frolic i öronen på mina hundar.  /Sk))/
gå gärna in på vår hemsida www.teddilynskennel.se
och missa inte Blondin-Bettans blog!

Marita Ryrlén

• Gäst
« Svar #18 skrivet: februari 25, 2009, 12:57:16 PM »
När jag tränade för Tomas Mohlin kallade han Harry för världens snabbaste Skogaholmslimpa.

Han var sugen att kasta prick med Frolic i öronen på mina hundar.  /Sk))/

Gimli har Skogaholms gimpa limpa som alternativt "kennelnamn" haha han har fått heta det sen vi fick honom plus mycket annat

Utloggad Maggan Nordlöf

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 669
  • Elina och Ebba
« Svar #19 skrivet: februari 26, 2009, 08:01:21 PM »
I morse när jag var ute med alla tre mötte jag ett gäng med tonåringar (högstadiekillar) och killarna (som gick på andra sidan av vägen) småpratade att mina hundar var wannebes.
Man har ju hört talas om ordet wannebe men jag kunde inte riktigt få ihop det vad det betydde och vad killarna menade. Jag slog upp ordet wannebe och fick fram
- person som i hög grad önskar uppnå berömmelse i någon form, men som saknar den talang eller de kunskaper som krävs .

/Maggan
Wesa Borgs Röhälla  bor här och Wesa Borgs Knisa och Cafrem´s Troja är här om dagarna.

Utloggad Erika Brammås

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 30
  • Wesa Borgs Mumin Wesa Borgs Mestari
« Svar #20 skrivet: februari 26, 2009, 09:14:47 PM »
En gång var det 2st damer som stannade, pekade å så hör man dom prata å fundera sen kommer dom fram överlyckliga för att dom tror att dom kommit på va de är å säger: visst är de en blandning mellan schäfer och drever ??? ha ha de är så himla fint att kunna säga att nepp dom här är 100%ren rasiga ;D

Jag jobbar på skolor som markskötare och på en stor högstadie skola där vi är, har ganska stökiga elever och man brukade kunna få en del otrevliga kommentarer av "skolans värstingar".. å när ja skaffade Todden var han med mej på jobbet och låg i buskarna när ja rensade ogräs, och en gång nä ja höll på som bäst kommer det ett gäng killar och Todden stod brevid mej ( han vet att han inte får gå fram och hälsa om han inte blir tillsagd..) och ja tänkte att nu kommer det världens kommentar men så kommer en av killarna fram och sätter sig på huk och gullar med Todden som kryper upp och efter en stund lägger sig på rygg å vill bli kliad på magen.
Då säger killen: Guuu villken cool hund du har!! /&(%  en sån här skulle jag också vilja ha!!!

så efter de blev kommentarerna där är hon me den coola hunden el var har du den coola hunden med dom stora öronen?! ;D
Tänk villka lugnade inverkan hundar kan ha ;)

Annars brukar dom oftast fråga villken ras är de, jaha ja en sån... ???
el gud villken frän hund du har..

Copyright © Svenska Welsh Corgi Klubben - Forum