Söndag och nya tävlingar!
Gårdagens hoppdomare dömde dagens agility och tvärtom, igår hade ju vi varit de enda under referenstiden på agilitybanan och idag var det ingen som var under ref.tiden på hans hoppbana. Får väl erkänna att jag som nybörjare valde att hålla Honda väldigt tight med påföljd att hon inte vågade sticka på målrakan utan kollade efter mig mellan hindren och jag hinner inte riktigt med min rallykorv så där tappade vi en del, gick iaf i mål felfritt och tiden 44.9 referenstiden 44.0, med detta blev vi tvåa

som sagt inga pinnar alls i denna klass.
Tror att samtliga övriga corgisar var felfria men det är ju det där med tiden....
Agilityklass hade betydligt bättre med tid och Honda var duktig som vanligt även om matte kunde varit lite bättre på några ställen, höll tex. på att få slut luft när jag tjoade under slalomen....får se över detta med vinterträning för mattes del tror jag. Blev också någon väl lång sväng på slutet som kostade tid då A:et lockade men vi kom i mål felfritt återigen c:a 5 sekunder under ref.tiden, dock var det 3 till som gjorde det så vi slutade 4:a och eftersom vi inte var fler än 25 blev det bara 3 pinnar....vi missade denna pinne med 5 tiondelar.
Hur som helst en toppenhelg, superkul att kolla agility oavsett man tävlar eller inte. Sedan är det ju extra kul när vi var flera corgisar och när man har en så duktig hund

Målet var att inte diska oss åså bidde det 3 felfria lopp ett med 9/10 tidsfel och två pinnar