Hejsan
Nu har vi kommit hem efter en tävlingshelg i Falkenberg.
Taffy har varit jätteduktig men det blev inga kanonresultat. Jag klantade till det ett par gånger.. I en klass startade jag innan domaren hade blåst och var diskad redan efter första hindret, otroligt klantigt med tanke på hur många 100 gånger jag tävat!!

. I en annan var jag helt snurrig i huvudet och kunde inte få till känslan alls utan sprang mest omkring som en yr höna, stackars Taffy! Han kämpade verkligen.
Sista loppet på helgen var bäst, då nollade vi vår första klass 3a. Tyvärr räcker inte tiden till en SM-pinne, vi kom bara på 13e plats av 64 och det betyder 10 SM-pinnar (15% får avrundat uppåt). Nu tänker jag tänka om. Innan det loppet ville jag verkligen få till en nolla men nu tänker jag bara satsa och chansa. En "safe" nolla räcker inte till något i de flesta fallen.
Nu ska jag satsa på att öka farten där vi kan, i slalom och kontaktfälten speciellt på balansen där han nu saktar ned på hela nedfarten. Det handlar om sekunder i denna sporten, 1.5 sekunder bättre tid och vi hade haft en pinne! I det loppet tappade vi även i en sväng i slutet. Surt men jag är grymt nöjd med det som jag har kommit fram till. Vi KAN fixa det jag måste bara våga satsa gärnet. Nu jeeedrans!
Ha det gott!
Anna