Svenska Welsh Corgi Klubben - Forum

Författare Ämne: Taffys första tävling för säsongen  (läst 417 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

spanna

• Gäst
Taffys första tävling för säsongen
« skrivet: maj 17, 2010, 05:56:39 PM »
Hejsan

Nu har vi kommit hem efter en tävlingshelg i Falkenberg.

Taffy har varit jätteduktig men det blev inga kanonresultat. Jag klantade till det ett par gånger.. I en klass startade jag innan domaren hade blåst och var diskad redan efter första hindret, otroligt klantigt med tanke på hur många 100 gånger jag tävat!!  ;)red. I en annan var jag helt snurrig i huvudet och kunde inte få till känslan alls utan sprang mest omkring som en yr höna, stackars Taffy! Han kämpade verkligen.

Sista loppet på helgen var bäst, då nollade vi vår första klass 3a. Tyvärr räcker inte tiden till en SM-pinne, vi kom bara på 13e plats av 64 och det betyder 10 SM-pinnar (15% får avrundat uppåt). Nu tänker jag tänka om. Innan det loppet ville jag verkligen få till en nolla men nu tänker jag bara satsa och chansa. En "safe" nolla räcker inte till något i de flesta fallen.

Nu ska jag satsa på att öka farten där vi kan, i slalom och kontaktfälten speciellt på balansen där han nu saktar ned på hela nedfarten. Det handlar om sekunder i denna sporten, 1.5 sekunder bättre tid och vi hade haft en pinne! I det loppet tappade vi även i en sväng i slutet. Surt men jag är grymt nöjd med det som jag har kommit fram till. Vi KAN fixa det jag måste bara våga satsa gärnet. Nu jeeedrans!

Ha det gott!
Anna

Utloggad Sofia Nordqvist

• Juniorhund
  • **
  • Antal inlägg: 74
SV: Taffys första tävling för säsongen
« Svar #1 skrivet: maj 17, 2010, 07:17:43 PM »
Vad kul att ni kommit igång och att Taffy var duktig, dessutom nollade ni ju ett lopp  :)=( ;(kla)

Tror absolut att ni kommer att plocka den där SM-pinnen! Som du säger gäller det ju sekunder och tom. tiondelar eller hundradelar av sekunder.
Om man skulle klocka tiden hundarna är i luften tror jag corgisarna tappar massor jämfört med tex. kortkroppade konkurrerande pudlarna och papillons som i princip landar så snart de hoppat, små saker kan tyckas men det är ju som sagt små marginaler när konkurrensen är stenhård.

Håller tummarna för er fortsatta framfart  ;)h ;)h ;)h

Utloggad Annette Nordenstad

• Juniorhund
  • **
  • Antal inlägg: 97
« Svar #2 skrivet: maj 18, 2010, 01:54:19 PM »
Våra hundar har kroppstyngden emot sig, minst dubbla vikten mot alla lätta snabba hundar som vinner. Dessutom har de längre kropp också, alltså svårare att svänga snabbt. MEN KÄMPA kan dom. Våra hundar är suuuuperduktiga tycker jag. Sedan har mina hundar ett stort handikapp till "MATTE" som inte klarar att springa så fort som skulle behövas.

Ni sköter er bra tycker jag! Hoppas att få träffas "Live" på någon tävling framöver.

Skall till Smedjebacken i Juli och njuta en hel vecka. 3 dagar med Okki i kl 1 och 3 dagar med Izz i kl 3.

Håller tummarna för ert fortsatta tävlande!!! ;)h ;(kla) /&(%

Annette/Okki/Izz

Utloggad Pia Åberg

• Juniorhund
  • **
  • Antal inlägg: 94
  • Kön: Kvinna
  • Uffi Corgi-Izzla Islänning
    • Doglady is back
« Svar #3 skrivet: maj 31, 2010, 05:01:32 PM »
Bra jobbat, man kan ju inte alltid vinna eller få någon pinne, härligt att bara komma ut och köra sitt race och visa att våra corgis är på G.

Lycka till i fortsättningnen
Pia, Uffi o Izzla
Om du inbillar dig att du är en bra ledare-
försök kommendera min Corgi

Utloggad Maria Nyquist

• Unghund
  • Antal inlägg: 214
  • Bill och Fred
« Svar #4 skrivet: maj 31, 2010, 07:38:54 PM »
 ;(kla)

Det fixar sig....ni har ju ambitioner som heter duga.

Ge järnet  /&(% så går det galant.

Hälsar Maria med Bill o Bob
Lycklig ägare till Carddicted Batteries Not Included "Bill" och Carddicted Fully Charged Batteries "Fred" + rhodesian/schäfer/dobermannen "Bob"

Copyright © Svenska Welsh Corgi Klubben - Forum