Lördagen de 29/5 var vi på Olandstraktens BK och tävlade Agility. Det var en 1-2 klass tävling så det var Okki som fick tävla. Olandstraktens BK ligger inte så långt från Österbybruk, 3 mil utanför Uppsala, vid Alunda.
När vi kom dit 09.30 regnade det riktigt duktigt och det var redan lerigt där alla gick.
Vid bangång i agilityklassen känndes det att det var tungt att springa för man hade försökt förbättra banan med sand som låg i alla gröpper och ojämnheter.
Att springa med dobbade fotbollsskor som sjönk ner i sanden skulle bli tufft men det var för stor halkrisk på resterande gräs för att springa med något annat.
Lagom till start för Okki och mej slutade det att regna en stund men att sitta ner i detta tyckte Okki var för mycket. Okki kämpade på bra och vi kom i mål utan hinderfel och med en ganska bra tid.
Efter de 21 som startade i klassen var färdiga stod vi som segrare och hade tagit vår första PINNE. Jippi!
I hoppklassen var jag för snabb vid ett hopphinder så att Okki rev och då passade jag på att träna bakombyte i slalom och där fick vi fel så 10 fel blev resultatet där men hon är en pärla, reaktionssnabb och arbets-
villig.
När vi skulle gå till bilen och åka hem hade jag en trefärgad hund, röd och vit upptill och lergbrun nertill, skönt att man har burar att stoppa in hundarna i.
Trots regn och rusk är det jätteroligt att tävla Agility och jag var själv inte speciellt ren när vi satte oss i bilen för att åka hem.
I morgon är det mycket som måste tas upp och torkas och tvättas men vad gör det när man får utöva den roligaste hundsporten och det dessutom går bra. Hälsningar Annette och Okki/Izz