Idag när jag satt o skulle anmäla till lydnadstävling i klass2, hittade jag en text jag skrev till hundklubbens tidning en gång... och tänkte delge er den här + bifoga det åtrovärda Lydnadsdiplomet.
Det bästa är att det har bara blivit bättre o bättre...roligare o roligare...
”Bill” Carddicted Batteries Not Included.
Welsh Corgi Cardigan, trefärgad, född 12/12-07 och ännu så länge hanhund.
Bill är min 7:e hund under en 40-års period, faktiskt så är han min alldeles egenhändigt fixade 50-års present.
Han är idag en rolig liten varelse på 11månader!!! En tvärhand hög men med ett ego som överstiger de flesta andra hundar vi träffar på. Bill är lätt att ha o göra med för han vill vara till lags och är alltid glad o pigg och oerhört energisk.
Jag hade återigen bestämt mig för att göra allt rätt med denna hund!!! Hur korkat som helst, för det gick ju inte riktigt så, men vi tar det lugnt och tränar väldigt koncentrerat när vi väl tränar. Han är oerhört kontaktsökande o väldigt snabb på att uppfatta vad jag vill, älskar leksaker vilket förenklar träningen. Nackdelen är att han är så liten, lång o snabb som en vessla… jag hinner inte alltid med i svängarna.
Bill är ingen liten hund som ber om ursäkt för att han finns till, han är mer som en bulldozer blandad med grävling, alla hinder är till för att överstigas. Trots hans mått över havet så når han det mesta om tillfälle ges, vilket resulterat i diverse uppätna krukväxter, plastattiraljer, köksredskap osv. Men hans stora passion i livet är träpinnar, vedklabbar, plankor osv., han kan släpa/bära ett fynd som är lika stort som honom i kilometrar.
Som ni kanske förstår så är han precis det jag beställde av uppfödaren: en modig, glad o träningsvillig hund, dessutom visade det sig att han är snygg också.
Vi ses på träningsplanerna
Hälsar Maria med corgin Bill och Storebror Bob