Svenska Welsh Corgi Klubben - Forum

Författare Ämne: SKK:s valphänvisning  (läst 720 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Pia Schröder

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 774
  • Kön: Kvinna
  • Cardiganvalp Kennel Wesa Borg
    • Kennel Wesa Borg
SV: SKK:s valphänvisning
« Svar #15 skrivet: september 14, 2011, 09:17:35 PM »
 8) När valpköpare ringer tar jag själv upp ämnet och påtalar att jag skulle önska mer vakt i mina hundar....denna uppfattning baserar jag på mitt 40 åriga aktiva liv som hunduppfödare med flera olika raser som jag kan jämföra med min cardisar, som jag alltså skulle önska vaktade lite mer.....
Vore trevligt att veta vad ni andra har för referenser när ni stämplar cardisar som skälliga  :o
"Tala inte med mig om svårigheter - tala med mig om möjligheter."
Och besök gärna Kennel Wesa Borgs prisbelönta Cardigan - och deras härliga valpkullar - på deras egen hemsida:
http://www.wesaborg.se

Utloggad Margaretha Synak

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 533
  • Teddilyn´s kennel Cardigan Welsh Corgi
    • Teddilyn´s kennel
« Svar #16 skrivet: september 15, 2011, 09:31:26 AM »
Ja du Pia.
Om man tar en mekanisk hund och trycker på on för skall, så framstår även en Isländsk Fårhund som tyst  /&
Oavsett hur andra raser beter sig så anser jag att vår ras har mycket vakt och nära till skall.
Precis så som de är framavlade att vara  /w))/
Detta bör valpköparna bli varse om.
gå gärna in på vår hemsida www.teddilynskennel.se
och missa inte Blondin-Bettans blog!

Utloggad Pia Schröder

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 774
  • Cardiganvalp Kennel Wesa Borg
    • Kennel Wesa Borg
« Svar #17 skrivet: september 15, 2011, 09:53:25 AM »
 /w// Mina hundar gaffsar inte och JAG skulle önska mer vakt i dem. Mekaniska, det var väl ett ganmska tråkigt påstående. Alla ni intr är mer än välkomna till kennel Wesa Borg och mina väluppfostrade cardisar.
N u tror jag säkert att Margareta Synak och flera med henne kan ha skälliga hundar men mitt "pack" på 7-8 cardisar är synnerligen behagliga att umgås med och deras inställning till vakt och skall är ganska moderat! Sådana är kennel Wesa Borgs welsh corgi cardisar! 8)
"Tala inte med mig om svårigheter - tala med mig om möjligheter."
Och besök gärna Kennel Wesa Borgs prisbelönta Cardigan - och deras härliga valpkullar - på deras egen hemsida:
http://www.wesaborg.se

Copyright © Svenska Welsh Corgi Klubben - Forum